sunnuntai 1. elokuuta 2010

KULTAA POHJASSA?




J yritti vangita kuviinsa kullan järven pohjasta. Itse kävin istumassa pariin otteeseen laiturilla ja kuuntelin kissalta kuulostavaa lintua ja väistelin isoa sudenkorentoa (vaikka J juuri korjasi, että eivät ne lennä päin, ne on tarkkoja lentäjiä). Laiturilla oli myös iso hämähäkki. Paikallisesta kaupasta löysin aivan pikkiriikkisen ostoskorin. Se oli ihana. Suunnittelin syksyn garderoobia: minkälainen pukeutuja minä olisin lopputyöntekijänä? Ehkä voisin vielä katsoa peiliin ja sanoa: minä teen lopputyötäni/minä olen lopputyöntekijä/minä valmistun/minä osaan. Sanalla sanoen eheyttävä viikonloppu kaverin mökillä niemen nokassa.

Ja huomenna ne tosiaan alkaa; lopputyöt. Mutta en tiedä minne pitäisi mennä tai ketä tavata. Miten aloittaa jotain jossain, kun kukaan ei ole neuvonut miten. Toivottavasti tämä kaikki alun tuskerrus häviää ja keväällä mulla on paperit kourassa ja iso hymy. Taputan itseäni olkapäälle jo nyt. Menisikö tämä hyvin?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti